De seneste år har markedsføring indenfor musik gennemgået en rivende udvikling. For bare få år siden var pladeselskaberne parate til erklære musikvideoen for død. MTV – mastodonten indenfor musik-tv – satte brandet over styr, og omlagde programindholdet til reality-tv. Men så skete der noget. Kvaliteten på streaming af video på nettet røg i vejret, og YouTube blev det foretrukne medie, ikke kun som udstillingsvindue for kunstnernes musikvideoer, men også som streamingtjeneste når folk skulle høre musik. Pladeselskaberne øjnede igen en værdi i musikvideoen, og production value og det kunstneriske udtryk kom atter i fokus. Dette ses tydeligt, hvis man følger bloggen PromoNews.tv, der samler det bedste indenfor kunstneriske og nytænkende musikvideoer.

På mandag udkommer det nye album – Push The Sky Away – med Nick Cave & The Bad Seeds. Jeg søgte derfor på nettet efter eventuelle smagsprøver fra pladen, singleudspil, videoer eller lignende, og faldt over denne – efter min mening – ret så nytænkende trailer for pladen. Et besøg i studiet og et kig ned i processen med tilblivelsen af Push The Sky Away. Lækkert!

Kategorier: BLOGForside

0 Kommentarer

Skriv et svar

Profilbillede pladsholder

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *